" Kleine" regentijd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kris Conijn - WaarBenJij.nu " Kleine" regentijd - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kris Conijn - WaarBenJij.nu

" Kleine" regentijd

Door: Kris

Blijf op de hoogte en volg Kris

13 Maart 2009 | Suriname, Paramaribo

Dag lieverds,

Hoe gaat het met jullie in ons kleine koude natte kikkerlandje? Hier in Suriname gaat alles prima, het is hier alleen ook erg nat, helaas even geen zon en blauwe lucht. De kliene regentijd is in volle gang en afgelopen week lag Paramaribo gewoon echt onder water. Het heeft een aantal dagen en nachten non stop geregend en de straten waren een soort rivieren en meren (jaja met golfen) geworen. Het zag er allemaal erg indrukwekkend uit natuurlijk, maar het was ook wel lastig want geen enkele taxi wilde nog rijden. Gelukkig wonen wij in een bovenhuis en hadden we verder geen last van waterschade en dus viel het voor ons allemaal erg mee.

Mijn stage gaat nog steeds erg goed. Doordat ik nu echt mijn collega's heb leren kennen en precies weet hoe alles werkt op de afdeling ( rustig aan doen, niet stressen!, vooral niet te hard lopen en bedenken dat alles ook nog morgen kan) voel ik mij echt om mijn plekkie. Ik krijg veel verantwoordelijkheid en weet echt zeker dat ik later ook met kinderen wil werken want die zijn echt geweldig. Over drie weken ga ik naar de volgende afdeling, obstetrie, en daar heb ik ook echt zin in.

Verder vermaken wij ons prima met feestjes, uitgaan, dansen, eten en tripjes maken. We zijn inmiddels begonnen met de volgende cursus salsa en nu begint het echt wat te worden! Afgelopen weekend zijn we naar de verjaardag geweest van een co-assistent uit het ziekenhuis. Hij had een resort afgehuurd met zwembad, sauna enz, dit was echt een top avond. De dag daarna hebben we gegeten bij Fabian, een jongen die we kennen van salsa en we hebben heerlijk Surinaams gekookt.

Dit weekend willen we eigenlijk mee met een dolfijnentour. Op het punt waar de Surinamerivier over gaat in de Atlantische oceaan kun je bij zonsondergang dolfijnen spotten, dus ik hoop dat het gaat lukken!

Veel liefs, Kris

  • 13 Maart 2009 - 20:24

    Petra En Berry:

    Hoi Kris,
    Eindelijk weer een nieuw verhaal. Je bent al aardig ingeburgerd als ik het zo lees.Wat ontzettend leuk om dit allemaal mee te maken.
    Blijf genieten, dan genieten wij weer van je mooie verhalen!!
    Groetjes Petra en Berry

  • 14 Maart 2009 - 09:01

    Marja:

    Ziet er weer gaaf uit hoor ! Ben benieuwd wat je van de obstetrie vindt!! Enne...leuk pakkie ;) ruilen??Groetjes en knuf

  • 14 Maart 2009 - 09:32

    Hein:

    Lieve Kris,
    Ik zie dat er bij Fabian nog wat gemusiceerd kan worden. Wie weet, iets voor viool en piano?
    Verder is het weer hier erg goed!
    Liefs, ook van B.

  • 17 Maart 2009 - 18:36

    Simone:

    Strawberry shortcake, jum jum!:p Zo leuk om je verhaaltjes terug te lezen! Echt tof om te lezen wat je meemaakt, geniet er maar lekker van! Dikke kus!!

  • 19 Maart 2009 - 08:04

    Hai Kris,:

    Wat leuk dat je wat met kinderen wilt gaan doen!! Hartstikke leuke richting ;) De foto's zien er ook uit dat je het echt naar je zin hebt! Leuk om te zien!

    Kus Marleen

  • 19 Maart 2009 - 19:40

    Robert:

    He lief vriendinnetje van me,

    Ik ben ongelofelijk trots dat je zo'n goede beoordeling hebt gehad! Al wist ik van tevoren natuurlijk dat dit jou helemaal ging lukken! Nog maar 3 weekjes en dan kan je mij mooi rondleiden door heel Suriname! Ik heb er zin in!!!

    Dikke kus, Robert

  • 20 Maart 2009 - 15:27

    Marianne:

    nat is het dan he.
    alles veranderd in water en vieze blubber.
    Alhoewel het bij ons wel elke dag regende maar dat was dan maar voor eventjes en was alles ook zo weer droog.

    heb je nog andere projecten kunnen bezoeken zoals Libi Makandra of stichting Wiesje?

    Ik ben erg benieuwd over de dingen die je meemaakt en niet opschrijft. Je kunt tenslotten ook niet alles openbaar maken.

  • 24 Maart 2009 - 14:03

    Daniel:

    hey misschien ken je me nog wel danielinparamaribo.waarbenjij.nu, maar heel toevallig: wat is de wereld toch klein: ik hoor net dat jij het nichtje bent van marleen korf! Die ken ik! ze woont vlak bij mij en basketball vaak met jelle enzo! je neef dus;) zo te zien vermaak je je wel in suriname, veel plezier!

  • 27 Maart 2009 - 07:24

    Hella(moeder Misha):

    Hoi Kris,
    Op die foto's van jou kan je pas echt zien hoe veel water er is gevallen, we hopen dat dit voorbij is als wij in swieti Sranan zijn.
    Ik hoop dat jullie dit weekend de dolfijnen te zien krijgen doe ze vast de groeten van ons.Tan bun Hella

  • 30 Maart 2009 - 08:52

    Roelie:

    Dank voor je mooie foto's, zo steken wij ook wat op! De outfit staat je goed (maakt niet uit welke..!!).Dat eten ziet ook er heerlijk uit, bewaar je het recept goed? Liefs en groetjes, werk ze en veel plezier,
    Roelie ook namens de fam.!

  • 02 April 2009 - 09:51

    Simone Groen:

    Lieve Kris,
    Ik zet er nu maar mijn achternaam bij want ik was vergeten dat ik een naamgenoot in je familie heb. Denk dat je wel begreep dat ik het was vorige keer maar toch....Meid wat geniet ik van je foto's en van je groei. Dat klinkt wat oudbollig maar uit zoals je over je werk praat en hoe de keuze duidelijk wordt dat je met kinderen wilt werken ! Er klinkt ook zoveel vrolijkheid uit over het land en de mensen en dan bedoel ik hun instelling. Heel andere koek dan Sint Petersburg waar ik Rens vorige week heb bezocht. Geen natte voeten maar koude voeten want het is daar nog volop winter met sneeuw en ijs en vorst.De mensen zijn daar ook heel wat minder open lijkt het als ik de gezichten op straat zie. Heb de gastouders van Rens leren kennen en ben met hem naar alle plekken geweest waar hij nu alweer twee maanden zijn dagelijks leven doorbrengt. Universiteit, zaaltje waar hij een vleugel gevonden heeft om piano te spelen etc. Ik geef je ook van hem de hartelijke groeten. Zo meteen ga ik proberen om je wat foto/video ruimte kado te doen. Ben benieuwd of het lukt. Geniet en leer verder en wat zal je je verheugen op de komst van Robert. Dikke knuffel !

  • 21 April 2009 - 20:48

    Peter En Ineke:

    Krisssssssssssss,
    We zouden bijna jaloers worden op wat je allemaal aan vakantie meemaakt. Wat een geweldige plek voor een stage. Het woud trekt toch wel he. Kijk je al uit naar je verjaardag?

    Liefs van de Blommekes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2009

Raleigh vallen

24 April 2009

Sranan- Wan moi sweti’ konrti

09 April 2009

Update uit Paramaribo!

13 Maart 2009

" Kleine" regentijd

26 Februari 2009

Brownsberg!
Kris

Actief sinds 08 Jan. 2009
Verslag gelezen: 920
Totaal aantal bezoekers 25914

Voorgaande reizen:

28 Januari 2009 - 28 Juni 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: